Promenera runt i London

Här sitter jag helt ivrig och planerar vad för saker jag bara måste göra när jag befinner mig i London. För det första har jag inte ens hört av STS än, så jag vet inte om jag blir godkänd att åka som Au-Pair. För det andra är det väl inte helt säkert heller att det är i just London jag kommer att hamna. Dock är det den staden där det finns flest familjer och det är även dit jag vill. Men men, jag tänker fortsätta planera. Bättre att vara mer förberedd än för lite. Och jag ska trots allt dit någon gång, vare sig det blir i form av Au-Pair eller ej.

När jag igår var till biblioteket för att låna lite hittade jag i hyllan "Nya böcker" denna guide:


Promenader i London av Celia Woolfrey

Jag började nyfiket bläddra i den och den var faktiskt väldigt kul. Boken innehåller femton promenader i olika stadsdelar i London. Varje promenad är unik och har ett tema så man får tretton helt olika upplevelser av staden. Boken täcker alla viktiga stadsdelar och sevärdheter. Här finns även tips om var du kan ta en picknick eller äta en god middag - på kvarterskrogen eller lyxrestaurangen. Författaren guidar en längs med stora boulevarder och genom trånga gränder och visar de mest kända sevärdheterna samt pekar ut små guldkorn.

Så den ska jag nog låna igen, eller kanske t.om. köpa. Kan ju vara kul att ha. Gillar att gå och vad är då inte bättre än att göra det när man upptäcker denna stad?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0