Tankar om packning

Satt och funderade på vad man ska ta med sig i väskan till London. Kläder, pass och kreditkort såklart, men vad mer? Sängkläder kanske? Handduk? Doftljus måste jag ju ha, det kan få det fulaste rummet i hela världen att bli lite trevligare att vistas i. Lite svenska böcker kanske om man får hemlängtan efter språket. Mamma håller just nu på att stickar ullstrumpor till mig, då lägenheterna är kallare där borta än hemma. Men hur ska man möjligtvis kunna veta vad man ska ta med sig för en period på sex månader? Jag tycker det är jobbigt att packa bara för en helg!


Kommentarer
Postat av: Mairon

Hej :)

Vad kul att du också ska till London! När åker du?

Tänker du leta au pair jobb? Kul med nån i samma situation, jag åker dit 11 november, har boende och har börjat leta jobb lite smått men planerar att börja på allvar när jag väl kommer dit. Längtar!! :)

2009-10-27 @ 22:50:53
URL: http://maroon.blogg.se/
Postat av: Alex

Tja



Kör på tandborste och visa-kort!



Snackat me nån där ? Enkelt att få jobb som det ser ut nu ?



Undrar för jag är också intresserad.



/Alex

2009-10-27 @ 23:29:49
Postat av: Madde

Alex - Har pratat med några där och det är ju förvisso kristider fortfarande, men det ska nog inte vara så svårt att få jobb. I alla fall om du söker typ i butiker, caféer, restauranger m.m. Om du är ute efter mer "business" är det i princip omöjligt. Men till julen behövs nog fler i affärer då folk handlar julklappar.

2009-10-28 @ 18:00:10
URL: http://aupairmadde.blogg.se/
Postat av: Linda

Mobil å laptop såklart :P

2009-10-28 @ 18:08:23
Postat av: Madde

Ja, såklart Linda! Lappen måste med :D

2009-10-28 @ 19:07:22
URL: http://aupairmadde.blogg.se/
Postat av: Alex

Okej, det låter ju rätt bra!



Nej jag tänkte mej vad som helst. Jobba på engelskan samt komma bort från Sverige!

2009-11-05 @ 00:52:56
Postat av: Madde

Alex - Ja, precis sig mig då! Har du planerat när du ska åka?

2009-11-05 @ 17:29:15
URL: http://aupairmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0